Thursday, 25 August 2011

De ce ŞCOALA ALTFEL?


Legea nr.1/ 2011 oferă câteva noutăti interesante pentru anul şcolar 2011–2012 si pentru următorii ani. Una dintre acestea, “Scoala altfel” – proiectul ce urmează a fi pus în aplicare încă din acest an scolar, în săptamana 2 - 6 aprilie 2012 – concentrează atentia educatorilor, elevilor si a părintilor asupra activitătilor extrascolare si extracuriculare.
‘În acest interval au loc fazele naţionale ale olimpiadelor pe discipline. Unii elevi participă la olimpiade. În această săptămână va fi organizat un set de acţiuni specifice", a spus Daniel Funeriu.

Cine citeşte Legea Educaţiei naţionale şi este din afara sferei educatiei poate să tragă concluzia că, în sfârsit, scolilor si educatorilor li se oferă o nouă sansă de a moderniza procesul de învătare. Este o prevedere bună? Categoric DA.

Este o premieră? NU! Este o preluare în haine noi a unor preocupări vechi.

Incă dinainte de Revolutie aceste activităţi erau organizate la nivelul claselor si al şcolilor. In prezent, organizaţii şi şcoli particulare precum şi şcoli din sistemul de stat au dobândit deja o vastă experienţă în a antrena copiii în activităti extraşcolare şi extracuriculare. Vă propun să vizitati: Lexis Scoli de Limbi Straine - Page, ViitorPlus, Children Tour, Scoala Dimitrie Cantemir Constanta, Lexis Pitesti, Lexis Mihail Kogalniceanu, , Lexis Constanta, Lexis Mihai Bravu, Lexis RahovaLexis SibiuLexis UniriiLexis PloiestiLexis BrasovLexis PacheLexis OlteniteiLexis CasinLexis Floreasca .
Albumele foto şi comentariile sunt edificatoare pentru inspiraţia, entuziasmul şi profesionalismul celor implicaţi.

Lucrul acesta nu minimalizează cu nimic initiativa MECTS, cu condiţia ca:

1. Elevii, cadrele didactice şi părinţii sa fie consultaţi în legatură cu elaborarea orarului special al fiecărei unităti de învătământ.
2. Programul să fie aprobat de catre consiliul de administratie al scolii si numarul de ore să nu depăsească pe cel al unui orar obisnuit.
3. Activitătile organizate să fie variate, de actualitate, informative – fără a fi extenuante, educative – fără a fi plictisitoare.
4. Activitătile planificate să fie moderate sau coordonate doar de pedagogi de specialitate

Proiectul completează perfect educaţia formală asigurată în cadrul procesului educaţional instituţionalizat, bazat pe o programă scolară şi în care predarea - evaluarea joacă rolul determinat. Educaţia nonformală lasă loc functiei de învătare prin activităţi desfăşurate în afara clasei sau a şcolii, dar asigurând legatura între cunoştinţele dobândite în cadrul diferitelor obiecte de studiu şi aplicabilitatea acestora în mod practic, în viaţa reală.

Nota: Definiţiile termenilor şi expresiilor utilizate în cuprinsul legii, le găsiti în Anexa legii publicată în Monitorul oficial al României, Partea I, nr.18/ 10.01.2011
Monitorul Oficial  (pag.62)

Sursa: Step Ahead with Lexis
Postare in: Lexis Schools - official page

No comments:

Post a Comment