Sunday, 30 September 2012

Metoda E.S.P.E.R.E. si limbile straine

Aparent nu exista nicio legatura intre metoda de relationare creata de Jacques Salome si predarea limbilor straine. Si totusi, tema propusa pentru atelierul parintilor Lexis, desfasurat sambata, 29 septembrie, la hotelul Ibis Palatul Parlamentului, s-a potrivit ca o manusa nu numai parintilor, dar si profesorilor.

Putin discutata si rar aplicata in tara noastra, metoda scoate la iveala cai nebanuit de simple de comunicare relationala. Trainer-ul Cristina Elena Negut a colaborat lejer cu aproximativ 70 de persoane. Timp de doua ore si jumatate, fara caiete si pix-uri, adultii-elevi au invatat, s-au jucat, au ras copios si s-au implicat cu tot entuziasmul in rezolvarea unor situatii care trec de multe ori neobservate: relatiile matrimoniale si cele parentale, rolul parintilor in relatia cu scoala, cu profesorii si la efectuarea temelor. Cu simtul umorului s-au povestit cazuri reale si s-au sugerat solutii.

 Am realizat pe parcursul seminarului ca metoda poate fi folosita pentru cresterea coeficientului inteligentei relationare. Este tipul de inteligenta care nu poate fi cuantificat la evaluarea unui profesor sau parinte. Cu cata energie se implica in relatia cu copilul? Acorda atentie creativitatii, are o atitudine care stimuleaza curiozitatea si dorinta de a evolua? Numele metodei da si definitia conceptului:
E = enegia de a stimula increderea in sine, bucuria de trai  
S = specifica  
P = pentru o
E = ecologie  
R = relationala  
E = esentiala

In multe cazuri, uneori si in mediul scolar, descoperim indivizi care bajbaie alaturi de copiii/ elevii lor: surzi, orbi, amenintatori, perversi si energetivori. Asemenea adulti creaza tineri revoltati, speriati, lipsiti de vlaga si interes pentru propriul viitor.

Rezultatele sunt vizibile, din pacate, in starile conflictuale din anumite scoli, in manifestari de agresiune stradala sau in curtea scolii si rezultate dezastruoase la examene.

Cat de greu poate fi sa invatam se dezvoltam relatii creative?

No comments:

Post a Comment